woensdag 14 oktober 2015

Dingen die voorbijgaan


Het is weer herfst, de derde herfst sinds ik met dit blog begon.
Honderdvijfentwintig stukjes heb ik met veel plezier geschreven en dat terwijl ik niet eens wist dat ik schrijven kon.
Alle verhalen zijn sterk autobiografisch, ze gaan over hoe ik de dingen beleef of mij herinner.

Gevarieerde thema’s, alledaagse onderwerpen alles lag voor het oprapen.
Herfstverhalen vind je ondermeer op 29 oktober 2014 ‘Seizoensopruiming’ en 23 oktober 2013 ‘Op de grote stille heide’.
De kleinkinderen kwamen vaak aan bod, onder andere in ‘Eerlijke monstertjes’ (21 augustus 2013) en ‘Douche, ikke douche (3 april 2013). 
‘Slaap je al’ (31 december 2013) en ‘Twilight years’ (19 november 2014) gaan over ons leven samen.
Verder natuurlijk vakantieverhalen, jeugdherinneringen alles wat mij het schrijven waard leek.
Het is een digitale verhalenbundel geworden en alle stukjes zijn terug te lezen als je in de rechterkolom de data opzoekt en daar de titels aanklikt.

Gistermiddag waren we in het bos.
Zonnevlekjes dansten door de bomen op het pad, eikels vielen ritselend naar beneden. 
Verkleurende koningsvarens maakten langzaam ruimte voor de eerste paddestoelen. 
Een specht klopte driftig zijn ritmische beat in een boom en goudhaantjes vormden met de mezen en merels een onzichtbaar koor hoog boven ons.
Allemaal niets bijzonders, maar wij genoten.

Zo heb ik de laatste jaren ook genoten van het schrijven van dit blog, maar nu ben ik uitverteld. 
Ik zal voor mezelf, net als vóór 2013, gewoon verder schrijven. Misschien publiceer ik nog wel eens wat en wie zich heeft ingeschreven krijgt dan vanzelf weer post van mij.

Lieve mensen, bedankt voor al jullie bezoekjes aan mijn blog, alle support, reacties en enthousiasme, het ga je goed!



1 opmerking:

  1. Ach, een lieve afscheidsknuffel dan maar. Ik hoop echt dat je je verhalen uit ga geven!

    BeantwoordenVerwijderen